Buy & Try - 60 dagen uitproberen
Bij HiFi Klubben zijn we er rotsvast van overtuigd dat het leven leuker is met goed geluid. En we denken ook dat je niet meer zonder wilt als je het verschil eenmaal hebt gehoord. Daarom krijg je van ons de mogelijkheid om alles eerst thuis in je eigen woonkamer uit te proberen.
Als je bij ons iets koopt, krijg je 60 dagen bedenktermijn op alle artikelen, of je ze nu online hebt gekocht of in één van onze winkels. De enige uitzondering hierop zijn artikelen die speciaal op maat gemaakt moeten worden en in-ear koptelefoons en in-ear foam tips, waarvan na de levering de verzegeling is verbroken. In-ear en over-ear koptelefoons zijn altijd uit te proberen in onze winkels voordat je tot aanschaf overgaat. De buy & try geldt ook op outlet artikelen.
TERUGBRENGEN WANNEER JE WILT
Het consumentenrecht bepaalt dat een artikel in dezelfde staat moet worden teruggebracht als toen het werd gekocht. Ook moet je het aankoopbewijs kunnen overhandigen. Maar afgezien daarvan mag je het artikel natuurlijk uitpakken en uitproberen.
Je kunt binnen deze 60 dagen het artikel uiteraard (voorzichtig) gebruiken zodat je kunt bepalen of het is wat je ervan verwacht. Is het artikel op een andere manier gebruikt, is het artikel beschadigd, of wordt deze incompleet geretourneerd, dan behouden we ons het recht voor om hiervoor kosten in rekening te brengen en krijg je minder dan het aankoopbedrag terug.
Als je spijt hebt van je aanschaf, lever je het artikel weer in bij een van onze winkels of je stuurt het terug naar de webshop. Je kunt daarvoor gebruik maken van het retourformulier.
Wie betaalt de retourkosten?
Het retourneren van artikelen in onze winkels is altijd gratis. Wil je artikelen echter naar ons opsturen, dan ben je gedeeltelijk verantwoordelijk voor de kosten.
Voor retourzendingen met een DHL-retourlabel, aangevraagd via het retourformulier, of wanneer je een levering na verzending weigert of niet afhaalt, brengen wij € 5,- per pakket in rekening. Dit bedrag wordt automatisch verrekend met het terug te storten aankoopbedrag.
Voor omvangrijke of zware zendingen die meer dan 23 kg wegen, is retourzending via DHL niet mogelijk. In dat geval kun je via onze klantenservice een afhaling met een gespecialiseerde vervoerder aanvragen. De kosten hiervoor bedragen € 75,- per verzending. Deze kosten worden ook doorberekend als je de levering na verzending weigert.
Let op! Als je gebruik maakt van het DHL retourlabel is de retourzending niet verzekerd. Als je liever zelf de retourzending wilt regelen, of wilt betalen voor een verzekerde zending, staat je dat vrij. Stuur in dat geval je pakket naar onderstaand adres:
HiFi Klubben Retouren
Uiterwaardenstraat 132
1079 CH Amsterdam
Voor omvangrijke of zware zendingen die meer dan 23 kg wegen (zoals TV's, grote/zware luidsprekers, enz...), is retourzending via DHL niet mogelijk. In dat geval kun je via onze klantenservice een afhaling met een gespecialiseerde vervoerder aanvragen. De kosten hiervoor bedragen € 75,- per verzending. Deze kosten worden ook doorberekend als je de levering na verzending weigert.
Je hoeft ons niet te vertellen waarom je het artikel terugstuurt – maar we willen het natuurlijk wel graag weten. Dan kunnen we je in de toekomst namelijk nog beter helpen.
Termijn voor terugzending
Stuur de producten zo snel mogelijk terug, maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je de bestelling wilt annuleren. Je bent op tijd als je de producten verstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verlopen.
Terugbetaling
De terugbetaling wordt uitgevoerd op dezelfde manier als je betaalt hebt.
Let op, in de winkels kunnen we geen contant geld teruggeven. Het aankoopbedrag, met eventuele frankeerkosten, wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding teruggestort op de bankrekening of creditcard waarmee de betaling bij aankoop gedaan is. We mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Als we een artikel retour ontvangen waarbij er aantoonbare schade of slijtage is ontstaan, bijvoorbeeld door verkeerd gebruik of als je te ver gaat in het uitproberen, dan zijn we genoodzaakt om deze ontstane schade te verrekenen met het retourbedrag.
Garantie en reparatie
Tip: bewaar de dozen
Als je de mogelijkheid hebt hopen we dat je de dozen van je nieuwe apparatuur wilt bewaren. Dan zijn ze beter beschermd, bijvoorbeeld als je gaat verhuizen of ze laat repareren. En bewaar je aankoopbewijs – dan kun je het gratis laten repareren binnen de garantieperiode, mocht dat nodig zijn. Als je lid bent van onze klantenclub, vind je je aankoopbewijzen ook onder ‘Mijn pagina’ op onze website.
Vraag het aan de klantenservice
Heb je nog vragen over onze artikelen of retourzendingen? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur een e-mail. We staan altijd voor je klaar.
Klik hier voor alle contact info over de klantenservice
Onze volledige verkoopvoorwaarden vind je hier
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.